Visita al Monestir de Montserrat

El monestir benedictí de Montserrat, fundat al s. XI, està situat a 10 km per carretera des del nucli de Monistrol. En el santuari es venera Santa Maria de Montserrat, patrona de Catalunya. La comunitat, actualment formada per uns 80 monjos benedictins, està al servei del santuari des de fa quasi mil anys.

A Montserrat també hi viu l’Escolania, un dels cors de nens cantors més antics d’Europa, el qual es pot escoltar cada dia a la Basílica.

El visitant pot conèixer de més a prop les activitats realitzades pels monjos i la seva particular forma de vida a l’Espai Audiovisual “Montserrat portes endins”. També pot adreçar-se al Museu de Montserrat, que disposa de 5 col·leccions permanents.

La Muntanya de Montserrat és un massís de conglomerat calcari producte de processos geològics que en el decurs de milions d’anys han donat lloc a un dels paisatges més coneguts d’Europa.

Montserrat fou declarat Parc Natural l’any 1987.

Web: www.abadiamontserrat.cat

Dades

• Data:

12 de juny de 2024

• Hora de trobada:

8:45h (Sortida a les 9:00h)

• Punt de trobada:

Via Augusta / Vallmajor (vorera de muntanya)

• Durada:

Tot el dia