QUI SOM

La nostra fundadora, Maria Rosa Farré i Escofet (1916-2001)

L’Associació CIC (cultura • informació • cristianisme), és una entitat cultural integrada per persones que senten la inquietud de formar-se al llarg de la seva vida. Els principals objectius són conèixer i posar-se al dia sobre els temes que interessen i preocupen la persona, especialment en les àrees de l’antropologia, de l’ètica, de les humanitats, de les ciències, de les arts…

L’ASSOCIACIÓ CIC VOL OFERIR UNA DOCÈNCIA DE NIVELL UNIVERSITARI

L’Associació CIC vol oferir una docència de nivell universitari a fi de poder garantir un aprenentatge de qualitat i un gaudi intel·lectual en la maduresa dels anys.

L’any 1950 Maria Rosa Farré i Escofet (1916-2001) va fundar el Centre d’Influència Catòlica Femenina (CICF) amb l’objectiu d’introduir la dona en els corrents culturals i religiosos d’aquells anys. L’any 1952, el CICF va crear la Institució Cultural del CIC (ICCIC). La dimensió cultural molt aviat va anar acompanyada de la línia educativa i pedagògica adaptant-se a les exigències de la societat mitjançant diverses escoles homologades.

L’any 1960 Maria Rosa Farré va crear l’Associació CIC (cultura – informació – cristianisme) per adults que volguessin seguir la seva formació cultural i social, programant conferències que s’impartien els dilluns a l’Auditori Joan XXIII de l’ICCIC. Aquesta Associació es va constituir formalment, segons Acta Fundacional de 11 de novembre de 1998.

EL 1960 MARIA ROSA FARRÉ VA CREAR L’ASSOCIACIÓ CIC PER ADULTS

L’any 1999 i per iniciativa de Josep-Romà Barriga l’Associació CIC va incorporar a les seves activitats l’Aula d’Extensió Universitària de la Gent Gran, tutelada per la Universitat Pompeu Fabra i formant part d’Afopa, (associació que agrupa a totes les aules de Catalunya), segons Acta Fundacional de 17 de març de 1999.

Litografia de Josep M. Subirachs

Litografia de Josep M. Subirachs, amb motiu del 50è. aniversari del Centre d’Influència Catòlica Femenina (CICF) fundat l’any 1950 per la Maria Rosa Farré Escofet.

El laberint simbolitza les dificultats superades al llarg de la seva història, en la conservació i difusió de la cultura catalana i la seva adaptació a les exigències dels nous temps i les necessitats de la societat.

L’anagrama de l’abecedari simbolitza la tasca de formació portada a terme, mitjançant les seves escoles. Entre les lletres destaca la L, referida al 50è aniversari i desplaça la F, del nom originari CICF.

Associació CIC:
 Via Augusta, 205 – 08021 Barcelona