“Natura i poesia de Verdaguer”, al Parc de Collserola

Itinerari literari-naturalístic.

De la mà del Professor Pere Alzina, biòleg, comunicador i consultor ambiental, fem la interessant descoberta de la fauna i la flora dels voltants de la Vil·la Joana, casa on va morir el poeta Jacint Verdaguer.

Fent especial èmfasi en la identificació dels cants dels ocells (bruel, mallerenga carbonera, raspinell, cadernera, pinsà comú,…) i el coneixement dels arbres (alzina, alzina surera, marfull,…) i les plantes (ridorta o vidalba, liana roja,…), així com també dels usos tradicionals que se’n fan, com ara l’extracció del suro.

I tot això combinat amb la lectura de poemes escrits per Verdaguer, inspirats en la natura, de la qual, el poeta, en fou un bon observador i coneixedor.

Les explicacions del Professor, amb aquesta combinació Natura i Poesia, ens han fet gaudir d’una jornada única i captivadora.

Logo Fundació CIC