Sortida a la Colònia Vidal de Puig-reig

La Colònia Vidal, propietat de la família Vidal, fou l’última colònia tèxtil que es construí al Berguedà, l’any 1892, i la darrera en tancar-se, cap al 1980. Actualment l’han convertit en un Museu.

Producte de la revolució industrial catalana, va ser concebuda i construïda com un nucli autosuficient per viure-hi

Els edificis estan distribuïts en tres espais: Al costat del riu Llobregat hi ha la fàbrica, la turbina amb la resclosa i el canal. Més amunt, i separats entre sí, s’hi troben les torres dels directius i, ben destacada, la torre dels amos. I, en el tercer espai, hi vivien els treballadors, amb els habitatges, serveis, escola, biblioteca, cafè i espais de lleure. Al mig de la colònia, la plaça de la Puríssima Concepció, amb l’Església de la Immaculada.

La visita fou molt interessant, ens va permetre conèixer com era el treball i la vida, en aquesta colònia tèxtil, a principis del S. XX.

Associació CIC:
 Via Augusta, 205 – 08021 Barcelona